5. syyskuuta 2017

Rauha

Mikä tuo sinulle rauhan-sisäisen rauhan?  Rauhan elämässä, rauhan siitä, että kaikki järjestyy?  Onko rauhaa mahdollista saavuttaa elämässä, joka vaatii paljon ja, jossa kiire on pinnalla.  


Joskus mietin, että kumpa voisin olla jossain kaukana kaikesta hälystä pois.  Paikassa, jossa ei ole mitään muuta, kuin sinä ja luonnonäänet.  Metsään toki voi mennä ja luonto saattaa rauhoittaa monia.  Mutta tiedättekö, sellainen paikka, johon voisi vain jäädä oleilemaan ilman mitään velvollisuuksia.  


Minä olen ihminen, joka kaipaan omaa rauhaa ja aikaa tehdä asioita, joista nautin.  Samalla olen kuitenkin ihminen, joka kaipaa ihmisiä ympärilleen.  Välillä vain on tosi vaikea rauhoittua ja ottaa se aika olla vain.  Olenkin yrittänyt sitä opetella ja tietoisesti olen laittanut esim.  puhelimen kiinni ja hyllylle joksikin aikaa. 


Puhutaanpa hetki sisäisestä rauhasta.  Tämä käsite on minulle aika vieras siinä mielessä, että olen myös ihminen, jonka on tietyllä tapaa vaikea luottaa ja olla stressaamatta.  Pyrin aina jollakin tavalla pitämään langat käsissäni ja voin kertoa,  se jos joku vie kyllä kaiken rauhasi.  Olenkin monta kertaa todennut ääneen sekä mielessäni, että sisäistä rauhaa en varmasti koskaan pysty saavuttamaan, 








Siitä huolimatta, vaikka en koskaan saavuttaisi sisäistä rauhaa , en ainakaan täydellisesti, niin miten saan sen ajoittain saavutettua tai mitkä asiat siihen vaikuttavat? Minulle apua on tuonut ja tuo:


usko, musiikki, läheiset, ,metsä, kissat ,kännykästä tauko, lepääminen, raamattu, rohkaisevat ajatukset ja tekstit, jutteleminen, rukous...


Mikä tuo sinulle rauhan elämääsi? 






Älä pelkää, sillä minä olen kanssasi. Älä pälyile ympärillesi, sillä minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä. (Jes. 41:10)


Rauhaisaa tiistaita sinulle! 


-Sofia


3 kommenttia:

  1. Mukava lukea aiheesta, mikä rauhoittaa. Minullakin on samanlaisia ajatuksia sisäisestä rauhasta, että se tuntuu hyvin mahdottomalta joskus saavuttaa, kun on niin kiire monien asioiden hoidossa.

    Minuakin auttaa rauhallisen olotilan saavuttamisessa musiikin kuuntelu (välillä), kännykän äänettömäksi laittaminen,(tauko kännykästä), juttelu läheisen kanssa( välillä), rukoilu (välillä), lepääminen hiljaa,jonkun turvallisen ja ystävällisen uskovaisen kaverin ajattelu (välillä)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se on totta,että kiire on iso tekijä, joka vaikuttaa. Kivasti löytyy sinultakin asioita, jotka rauhoittaa. :)

      Poista